Цікаво, як реалізувати на практиці розрахунок розміру збитків завданих наднормативними викидами у "атмосферу" саме під час пожежі? (як приклад можна взяти Васильків)
Адже методики визначення граничнодопустимих викидів при горінні нафтопродуктів (при пожежі) здається немає...
Цікавлять будь-які, ПРАКТИЧНО СПРЯМОВАНІ, думки з цього приводу
Вообщем опишу краткий порядок действий - как я это вижу ибо с упомянутой методикой работать не приходилось, да её и нет скорее всего. Итак. что бы посчитать ущерб от выбросов при горении нефтепродуктов предлагаю следующее. Найти Методики по которым считаются количество выбросов при сгорании (пожар не пожар не важно) определённого вида топлива. Получить справку с предприятия, о котором идёт речь, сколько и какого вида топлива сгорело. Таким образом выходим на тоннаж. Полученные цифры вставляем в "обычную атмо" методику и получаем - расчёт ущерба от превышения удельных выбросов в атмосферу при горении нефтепродуктов. Вроде всё )
Відмінність державного діяча від політика в тому, що політик орієнтується на наступні вибори, а державний діяч - на наступне покоління
Користувач з ФБ: Звісно, треба підіймати бухоблік. Так ми отримаємо дані про кількість нафтопродукту і присадок. В той же час, важлива не тільки кількість, але і якість - фізико-хімічні показники. Для цього треба робити запит в ДП "Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості «МАСМА-СЕПРО», як до єдиного органу з сертифікації нафтопродуктів при Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України.
Світлана Коломієць Леонова Так виглядає випалена пожежею територія нафтобази під Васильковом. Жахлива картина, спричинена виключно людською байдужістю та безвідповідальністю. Вчора з ініціативи міністра екології Ігоря Шевченка уряд ухвалив як невідкладне розпорядження про проведення перевірки ТОВ "Побутрембудматеріали" нашою Держекоінспекцією. Тепер, коли пожежа загашена і є відповідні дозволи, можемо приступати до вивчення ситуації не тільки навколо, але й безпосередньо на самій території нафтобази. Вранці були на місці події з керівником Держгірпромнагляду (держ.служби з охорони праці) Романом Чернегою, керівником Держекоінспекції Андрієм Заїкою, директором департаменту екобезпеки міністерстваEvgeniy Fedorenkoта експертами, оглянули територію вживу, погодили подальші кроки.За кілька днів матимемо план першочергових заходів з подолання екологічних наслідків пожежі, зокрема, очищення грунтів та підземних вод, утилізації залишків розлитих нафтопродуктів, та розрахунки щодо необхідного фінансування.
Г. Майнова відповідальність. Згідно положення статті 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» застосування заходів дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності не звільняє винних осіб від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням стану природних об'єктів і якості природних ресурсів. Підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, використання окремих його об'єктів та компонентів. Це загальне положення про відшкодування спричиненої протиправними діями шкоди, передбачене цивільним законодавством, конкретизоване в екологічному законодавстві, зокрема у названому вище Законі та інших нормативно-правових актах поресурсового спрямування, з метою забезпечення захисту навколишнього природного середовища, рослинного і тваринного світу, вирішення багатьох екологічних проблем. Шкода, за цивільним законодавством, — це грошове вираження, грошова оцінка негативних для правопорушника майнових наслідків, які тим відчутніші для нього, чим більші матеріальні і моральні втрати спричинило скоєне ним правопорушення. Стосовно екологічних правопорушень і застосування з приводу їх вчинення майнової відповідальності можна говорити не тільки про матеріальні, економічні підстави — знищення, псування майна громадян і юридичних осіб (наприклад, втрат лісового масиву в результаті незаконної порубки дерев, незаконного вилову чи потрави в результаті забруднення вод, цінних пород риб), що призводить до матеріальної шкоди. Можна говорити про матеріальну шкоду як підставу застосування майнової відповідальності у галузі екології, оскільки екологічне правопорушення — це може бути порушення особистих немайнових прав громадян суспільства, зокрема щодо забезпечення безпечного для життя і здоров'я довкілля, охорони здоров'я — прав, гарантованих Конституцією України. Цим особистим немайновим правам громадян кореспондуються обов'язки власників і користувачів природних ресурсів щодо дотримання вимог екологічної безпеки, органів управління в галузі екології щодо надання своєчасної, повної і достовірної інформації про стан довкілля, ступінь придатності для користування і допустимість використання окремих природних ресурсів. Якщо вказані обов'язки зобов'язаними особами не виконуються і тим самим порушуються немайнові права громадян в галузі екології, то вони, крім того, що мають бути відновлені у примусовому порядку (судом), можуть бути компенсовані як моральна шкода, спричинена вказаними екологічними правопорушеннями. Інша справа, що шкода, спричинена екологічним правопорушенням особистим немайновим правам, не завжди може бути оцінена в грошовій формі досить точно, так як прояви негативного впливу екологічного правопорушення можуть бути віддалені у часі. Отже, підставами застосування до фізичних і юридичних осіб, винних у вчиненні екологічного правопорушення, майнової відповідальності є: юридичні підстави — наявність правової норми, що встановлює таку відповідальність і регламентує її застосування; фактичні підстави — наявність реальної шкоди — матеріальної чи моральної. Умови настання майнової відповідальності за вчинення екологічного правопорушення передбачені цивільним законодавством: — протиправність поведінки особи, що вчинила екологічне правопорушення; — наявність реальної шкоди; — причинний зв'язок між заподіяною шкодою і протиправною поведінкою; — наявність вини заподіювача шкоди. Характерними особливостями застосування майнової відповідальності у галузі екології є: — її обов'язковість, незалежно від застосування інших видів відповідальності за вчинення екологічного правопорушення; — необов'язковість доведення вини заподіювача шкоди у разі спричинення її джерелом підвищеної екологічної небезпеки; — відшкодування шкоди у повному обсязі відповідно до реальної вартості майна на момент заподіяння збитків, а також витрат на поліпшення втраченої у результаті правопорушення якості природних ресурсів. Враховуючи специфіку екологічної шкоди (можливість прояву її наслідків через певні, а інколи значні, проміжки часу), методика її розрахунку спирається на сам факт вчинення екологічної шкоди, а не на наслідки її прояву. Якщо така методика відсутня, то розмір шкоди обраховується на підставі фактичних затрат, необхідних для відновлення порушеного стану навколишнього природного середовища. В окремих випадках шкода може бути відшкодована шляхом покладання обов'язку на винуватця щодо відновлення стану і якості навколишнього природного середовища та його окремих об'єктів за рахунок власних коштів заподіювача шкоди, його власними силами. Згідно цих документів способами (методами) обчислення шкоди, заподіяної екологічними правопорушеннями можна назвати такі: — нормативний (на основі затверджених нормативів плати); — витратний (базується на встановленні розміру шкоди через визначення фактичних втрат щодо відтворення природних об'єктів); — таксовий (на підставі затверджених такс). Розміри шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про природно-заповідний фонд, визначаються на основі кадастрової еколого-економічної оцінки включених до його складу територій та об'єктів, та соціальних такс, затверджених Кабінетом Міністрів України. Відшкодування шкоди, завданої екологічним правопорушенням, в порядку застосування майнової відповідальності, здійснюється її суб'єктами добровільно, а у разі їх відмови від добровільного відшкодування збитків — у судовому порядку за позовом зацікавлених фізичних і юридичних осіб.
Сана, дякую! Цікава і доволі непогано розписана процедура. Але у даному випадку зтикнулись з проблемою
Цитатаecolina ()
як реалізувати на практиці розрахунок розміру збитків завданих наднормативними викидами у "атмосферу" саме під час пожежі
Тобто відшкодовувати чи ні, питання не стоїть! Відшкодовувати однозначно! Але ж як порахувати розмір збитків без відповідної методики?! Я пропонував застосувати декілька методик - щоб отримати дані, які можна ввести в звичайну "атмометодику" і таким чином отримати результати у грошовому еквіваленті... Відфутболили P.S. Для прикладу - у Білорусії така методика є, велосипед не треба вигадувати
Відмінність державного діяча від політика в тому, що політик орієнтується на наступні вибори, а державний діяч - на наступне покоління
ГО е-Екологія вітає використання, передрук і поширення матеріалів, опублікованих на сайті www.ecoukraine.org
Обов'язковою умовою використання матеріалів ГО е-Екологія є вказівка їх авторства, ресурсу www.ecoukraine.org як першоджерела і розміщення активного посилання на оригінала матеріалу на нашому сайті.
Якщо републікуєтся лише частина матеріалу, це обов'язково вказується в тексті.
Не допускаються зміни вмісту, імен або фактів, наведених в матеріалі, а також інші його трансформації, які спричиняють спотворення змісту і задуму автора.
ГО е-Екологія та автор залишають за собою право у будь-який час відізвати цей дозвіл на використання матеріалу.